måndag 19 maj 2008

Alltså whats up med Rumble/Three Six Mafia-affischen?
För det första - den är skitful, ser ut som ett påslakanstryck från fel sida 90-talet och jag anar att meningen inte är att den enbart ska vara estetiskt tilltalande . För det andra - okej att det ska vara tits and ass (främst ass i det här fallet uppenbarligen) men kom igen! Musse pigg-ansiktet liksom! Musse pigg ansiktet!
Är syftet att affischen ska framstå som vulgär, anstötlig och provocerande, lite icke-korrekt kittlande? I så fall misslyckas det totalt eftersom avsändaren är den han är, det finns inget banbrytande eller provokativt "bra" i det här - bara frosseri i sexualiserat, manligt betingat, maktutövande.



Och det värsta är att jag är nära att ursäkta mig för min "pk"-reaktion (som jag för övrigt vet delas av minst tio andra). Hata backlashen, backa backlashen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

WORD

Knulla backlashen.

Mussepigghuvudet ska på ngt sätt skämta till det, men det är fan inte bättre än när det är en Ministry of soundbrud som ligger och stretar.

Anonym sa...

Håll med om att det hade varit lite kul om det dinglat ett stycke manliga genitalier mellan skinkorna. Musse Pigg som shemale liksom. För att promota Three 6 Maffia.

Annars håller jag med. Trots att det är en av mina bästa vänner som gjort affischen. Vet inte vad han tänkte med den här gången.

Anonym sa...

fast poängen är väl inte att lägga nivån på ett dagisresonemang och peka på vad alla andra gör?
det handlar om ansvar för sina osofta handlingar, inte om att hitta kryphål för vad alla andra gör så man själv kan komma undan med etc en osmaklig affisch.


och jonas, det är väl mimmi pigg eller är jag blind? oavsett, inte okej.